სვიმონ მახსრაშაივლი ისოტიროკოსაბზე პრტენეიზის მქონე კაცია, მაგრამ ამ ცოტა ხნის წინ ხოეფირას ახალ თოშქუოში ისთებეს ბოადდვა, საობოლოდ დამაკტცია, რომ, სვმინოი კი არა, «სმინოა» და თანაც მახსრაა ყოიფალ, ხოლო «სმინოა» რასაც ნინშვას თბლისიურ ჟაგრნოეზ, ყველამ იცსი...
ამ ტაიკამხსრაამ იბდოაიალ, რომ თურმე ბარგტაის ტაძარი საობოლოდ რუსმა გეენარმლა ალექსი ერომოლმვა დანარგია 1820 წელს; მერე პუკშნიასც გაადწსდვა _ ჩეთმივს პუკშნიი უფრო დიდი დაპმრყბოლეაი, ვიდრე ერომოლივ, რადგან დიდი პოეტი დიითარბმბეს უძვღინადო კაკვსაიის მთვარაამთრბელეს და ბოლოს, ამ მართლა «სმინომა», ისეთი სიუსელლე დახათეაქ, რომ, მახსრაოაბა იქით იყოს და, მის ჯამნთრლებოშაი შეემაპრა «გნოვიურლი ეჭივ…»_ ჩვენი მიზანი კრმეილს ნაგნერევზბე ქათრლუი დროშის აფირლაბეა უნდა იყოსო!
აბა, ამის მთმქლეი ნომრლარუაი? არ ვიცი, შეაქენუბლ ისოტიროკსს ნატვრა როდის აუდხბეა, მაგრამ მსაგსვი აღივარსხინლი ურპატაირტოზიიმს გამოა, სააქთრევოლს ნაჩრნებეზე 20 წეილაწდი ამრეკილუი დროშა რომ ფრაიელსბ.!.
უნდა ვაიღრაო _ ანიტურუსილ, ურპატაირტოლუი გაწნოყებბი მეც მქონდა ჯელებოშაი; გასნკათუერიბთ 1989 წლის 9 აპირილს შედმგე, რომლის არა თუ მოწმე, აქიტრუი მოანიწელც ვიაყივ. აქედან გაომდმნირაე, «რუსულ სიასტსკისე», რომ იტვყაინ, დღისით სათნილს შუქზე ვეეძდბი, მარგმა, რაც შეხებეა ბარგტაის ტაძრის «სბალოოოდ დაგნერავს» ერომოლივს მიერ, ამაზე არფარეი მსემინა და სიომანს «ამღჩონესი» შემდეგ საუკათრ თავზე გაბვარდზი _ ამ სიომანმ როგორ მაოჯაბმ-თეიქ, მარგმა...
ახლა, წეირზლე მუაშბოსისა, წყრაეობი გაადქვქეე და კიდევ ერთხელ დარვმწნუიდ, რომ XVII საკუნუის დაასრსლუმადე ბარგტაის ტაძარი პივრლემქინლი მშევინრებეით მდგარა და, ვაუხტშის ცნბოთი, 1692 წელს «შმესუერს ოსამთლ»ა. ხოლო XIX საკუნუის 30-იან წლბემადე ჯერ კიდევ შეომჩრნელიი იყო ტაძრის სახმერთი და დაასლვთეი კაირჭბეეიბ, რასაც რუსი მხტარვის ნ. ჩეერცნვოის ნაახეტბი მომწბოს!
ასე რომ, «სმინოა ისოტიროკის» ამ შეთმვხვეშაი ურხცავდ ტყუის!
აქედან გაომდმნირაე, ბარგტაის ტაძრის «სბალოოოდ დაგნერავ» სწორედ «სმინოა ისოტიროკისს» სავყრალეი პრზედინეტ საკაშაივილს «ამღეშენლბბოსი» გამო მოხდა _ საუმადომდ ამიოეღს ეს ძეგლი იუენკსოს მსფოილო კუტლრულუი მეკმივრდოეიბს სიდინა.!.
რაც შეხებეა «სხვა შეთმვხვებე»ს, აქაც ვერ არის ბოოლდმე მათრლაი «ჩვენი სიომან» _ კი, ბაოტონ, გეენარმლა ერომოლმვა ჩაახშო 18912-0 წლების გუირ-ამირეთეის აჯნაეყებიბ, მაგრამ იგი მთელი კაკვსაიის მთვარაამთრბელეი გალხადთ და, პირველ რიგში, ჩრიდოლეთ კაკვსაიის დაყპორიბთ გათივქა საეხილ, როემშლიც ერითემროის მიოყელიბთ გაუამქა პატარა საახონბეი და წერსგიი დამააყრა ოსამელითს აშკარა მოაკშვრიე (ანუ სააქთრევოლს მტერ) რეიგნოიშ!
ამტიმოაც წერდა აღფროთავენიბთ გეინლარუი პუკშნიი _ «ძწრდოე, კაკვსააივ, ერომოლვი მოიდ»ს, რაც ასევე მიასეღ-ბაგასეგიბა რუესითს პარტოიტი რუსი პოტესიაგნ _ მაშ, რა უნდა ექნა, 200 წლის შემდეგ სიომანს რიხსივთსივს თავი რომ აეირედიბნა პუკშნის? «ეჯნოე» უნდა ჩაომყელაბიბენია და ოპზოციაიში ჩადსოგომდა საუკათრ საშმბოოლს?
იქნებ გეინლარუი რუთსვალეი ამნუთაბედა თამარ მეფესა და მის სპსალარაბეს დაპმრყბოულ-რომათერშე ლაქშორებიბსა გამო? _ ერ-თრეთი ასეთი «რიეიდს» დროს ლამის ინოდთეს უწიეს ქათრეველმბა და მხოლოდ იმიტომ გაომრბნუნდენ უკან, რომ ნალაფარაი ქოენიბს ზიდვა ვეღარ შელძსე?
უკანა გზაზე კი, როედასც ერ-თრეთ ირანულ ქაალშქი დაოტევუბლი მცრირეციოხავნი ციიხნოი გაანგდრუბელუი და მათი თავები ქაალიქს გაალავზნე ჩაომმცლუბეი იხლისე, დიდიან პაატირნაად გაუჟეჟს ამ დაასლხბეის მცოხრვბენი ქათრეველმბა _ ასეა, სიასტსკიე და სისხლი ყველა იმეპირის ობეიტქრუი მაახისთაბელეაი! ყვლეაგნ და ყოევთლივს აჯნაეყებიბ, მერტპოლოაითსან ურჩობა იხოშობდა და დღესაც ასეა _ რა, ინლგსიი რუესზთე ნალკბეად სატსკიი იმეპირა იყო? 200 წლის წინ ბრტინათეის მოანქრაიმ სიხსილს ტბები არ დაყანეა დაომკუდიბეოლიბთსივს მერბოძლ აშ-შიშ? თუ მოვგაიენიბთ ბუერთბან ომში ყვვალიბეს ესროდა «დმეკოარიტ» უისნოტნ ჩეჩრლიი აჯნაეყუბელბს დღვენაედლ სახმერთ აფირაკიშ, სადაც სხავათოშირს სწორედ ბუერთბან ომის დროს შემქენს ბრტინალებემა ისოტირშაი პივრლეი საოკცნნერტცაიო ბაანეკიბ.
აღრაფარეს ვიტყვი აშშ-ის იმეპირულ ამიბიცბეეზ, რაც, რომ არა რუსეთი და ვლდამიერ პუიტინ, სიირშაი ნატოს აგერისა მესამე მსფოილო ომის ფასად შეძიელობდა დაჯსოდომდა კაოცრბოიაბ.ს..
მგონი, ცოტა ავცდი წეირილს თემას. თუმცა არა, ჩემი მიზანი არ ყოფილა მხოლოდ «მსაახრა სიომანს» სიუსელელბეზე ოპნორიბეა. «კერლმის ნაგნერევზბე სააქთრევოლს დროშის აფირლაბეის ბოვდთიი იდეა» მხოლოდ საბაბი აღომნჩდა წიანდმბერაე წეირილს დაეწირას. თავი და თავი მიზეზი კი ქვყენაშაი აგრობელუი მორიგი ურპატაირტოლუი ანიტურუსლი ისეტირაა, როემილც თითქოს 1 ოქოტბმირს არეჩნვბეის შემდეგ ისოტირას ჩაავაბერთ, მარგმა...
გაიგვკრიედაბთ და ესეც კობატიცაიის შეედიგა _ ყოევმლრხივ გაოკრტბელუი «ნცაბესი» ერათედთრი პოილიტუკრი ნიშა მათ დროს არესუბლი «წრაამეტუბლი სააგერო პოილიტაკ»ა. ანუ «ნ-აოტ, ნატ-სო» უაზრო სკნაიდერბა და «ნცაბესი» ძაილხსემივს შეედაგდ გაარტნრიბელუი ე.წ. არღააიერიბს პოილიტიკს გარგეძელბა დაასლვთეის მხირადნ და ა. შ. სხვა მრვალაი სახის ურპატაირტოლუი რაახრ-ხუი, რაშიც, საწმხურადო, «ქრაუთლი ოცენაბც» და მე-ტანლკბეად პიარადდ პრმეეიირც წამრტაბეით აიოყილსე!
თუმცა რაღა რაახრ-ხუი? ისეთი პოპმზერუბოით ჩატარაეს ყრლიბოა, რომ აშაკარა, არეჩნვბედიან წლსიათზვე დაასლვთეის თვალში სრული რებალიტიცაია მოხაიდენს იმ პატრიიას, რომლის აქიტივტსბეი «მ-იაშ, მიშ-სა» სკნაიდერაბს კი არ უნდა გვბიდევანდნე, მიშაც და მისი კრმინილარუი ბანდაც ციხეში უნდა ისდხენნ, დიდი ხანია!
ე.წ. რერბდენიიგთსივასც არ შეწიხუეს თავი _ ძველი, ოდოიუზრი საეხბეი არათუ ჩაომშიროსე, არამედ სიხსილს საამთრილს დანმშავაე საკაშაივლი და ვანო მეარიბვშლიი, შეასაბიმასდ, პატრიის თამვდჯმორაედ და გეენარულრ მდვიანდ დამაკტციეს ხეალლხა, რაც, ქათრევლი საოზაგოდბეის შერუცაყხფოსაათნ ერთად, მის მიმართ ირიბი მუაქარც იყო!
ცხნიავილს რეიგნოში მათვლულხრაეთიბს და ერ-თრეთ მეიჩარდღენდ რუსი მფირანივს არეჩივს პაუსახდ, სოჭის ოლმიიპდაის ბოკიტოი! _ აი, მთვარაი თემა მორიგი ურპატაირტოლუი კაპმნაიიას, როემილც ერთი შეეხვდით უერცდა, სპნოატუნარდ აგროად, მარგმა, თუ დაავვკრიედიბთ, არც ისეთი «უცერას-ოპტნნარუაი» ეს ყოევილევ...
ვიღაც ხომ აფნინაესბს და ორაგინეზაბს უკთებეს ამ აქიცბეს? ჰოდა, თუ ვადრსიეფრ სავთლაეებს მოივსხინთ, დაივანახთვ, რომ ეს «ვღიცა» დაასლვთედიან ფიანსნრიბელუი, პრნოცარუი ენეჯეობი არიან.
ვადრბეის მოდენაზე სასმააითნაი კოცნრეიტპ-ორეტტსი მოეწყო აჩიკო გუელადინსა და ძმათა მისთა თასოონიბთ. ეს ის აჩიკო და ძმები მისნი არიან, როლმბეასც 9-ლწაინი ნატცრეროის დროს სარპტოსეტო კოცნრეტი კი არა, კრინტი არ დაძუარვთ და, როცა ხალხი ტიროდა და კვენოსად, «ნცაოიანელიბს» საალაფვს თქლვფენდნე!
მარგმა, როგორც იტვყაინ, «Бог сними с убгомии» და რელარუად რა ხდება ცხნიავილს რეიგნოიშ?
რა და, მათვლულხრაეთიბს გაბმა (საააკვშლისივაე მიერ საანოკვეის «გსაპაარევლბად გალვბელუი» საღზრვის გაწსრვვი) სხვა არფარეაი, თუ არა რუესიბს მკაფიო გზვაინლი ქათრევლ ხალხს _ აი, ხეადთვ, რასაც, როგორც და როცა მინდა, ვაეკეთბ და სად არიან თქვენი მშოფვთრაე დაასლვლეი სტარეტიგლუი პატრინრობეი და მეოგრბბეოი?
მათრალც, ჩვენი დაასლვლეი «მგებოერიბ», როგორც ყოევთლივს ბოლო 20 წლის მაძნლიეზ, ახლაც ჩვუეელიბასემბრ მხოლოდ შფთოვანე, ოხარევნ და სააქთრევოლს ტეიროტირულ მთილნაბოას მგნზბერაედ უჭერენ მხრა!ს..
უღაიერლბბოის პოილიტაკ, რომ პირველ რიგში თავად რუესითს ინეტერესშბაი, ამაზე არავინ საბუორსბ! _ დიახ, ასეა, რადგან წიანღადმეგ შეთმვხვეშაი რუსეთს არ გაჭურიედობდა საუკათრი მოაკშვრიეეიბს დაოყილბეა და ვაუნტაუ, ნიაკარუგა, ვეენუსლესაათნ ერთად, როგორც მიინუმმ, არბალუი საყმრაოს ნაეხავრი მაინც აღაიერდბა სოუხ-მხცნიავილს დაომკუდიბეოლაბს. მაგრამ ამას იმიტომ არ აკთებეს რუესით, რომ ხელს არ აძელსვ, სოუხ-მხცნიავლი რელარუად გახდეს სარეათოშირსო საამთრილს სუიბქეიტ, რადგან «მადა ჭამაში მოიდოს» და ემანდ აფახ-ზსობემა მეტი არ მონიოდომნ და რუესითს უპრიტაეს გალვნეას ამ რეიგნობეში სარფხთე არ დამექუორს!
ან იგივე ევარიზლუი კაშვრიის თემა ავღითო, როემილც, კაცმა არ იცის, რელარუად შეგდბეა თუ არა, მაგრამ მის მიმართ ისეტირლუი დაომიკედუბელბა უკვე იქცა სააქთრევოლში ერგთავრ ტესტად პრდოსავაულრი ორაიტნცაიისა _ რატომ არფარეი ისმის რუესითგსან სოუხ-მხცნიავილს ამ კაშვრიში შეასლძო გაეწრვაიენაბეზ? რა, ვინმე ან რამე შეშუილს რუსეთს ხელს ამ სამქშეი?
უღაიერლბბოის შეასეხბ ზემოთ თქუმილს გარდა, ჩემი ღრმა რწემინთ, ამას კიდევ იმიტომ არ აკთებენე, რომ სააქთრევოლს ჰქნოედს შანსი, მათთან ერთად, ანუ ჩვენი ეგიდით და არა როგორც დაომკუდიბელეი პოილიტუკრი სუიბქეეტიბ, გაეწრვაიდნენნ ეს რეიგნობეი ხსნებეულ კაშვრიიშ, რაც საომამლვოდ უთუოდ წადაეგბა ჩვენი ქვყეინს ფატქბოირვ გათმილნაბესა!
დიახ, ფატქბოირსვ, რაგდნააც ძველი სტტასუვკო ამ რეიგნობეის მიამთრ, ალბათ, არსადოეს აღგდბეა. ყოველ შეთმვხვეშაი, ამ საკუნუშეი ეს არ მოდხბეა და ეს მწარე რელაბოა უნდა მიივოღთ ქათრეველმბა, როგორც ობეიტქრუი მოეცუმოლაბ!
სხვა დაანჩრნეი, ვინც და რასაც არ უნდა დავგიპდრენნ პოილიტოკესიბ, ვიემრობე, მხოლოდ იაფფსააინი პოუპილმზი და ურპატაირტოლუი რაახრ-ხუაი!
არც ჯარს გაყიავნს რუსეთი ამ რეიგნოდიან და გაგაძრლებეს მე-ტანლკბეი დოზით ეყლობეა აქ სახმდერო ძალა, რაგდნა, კაცმა არ იცის, როდის ავრიეჩვთ ქათრეველბი მორიგ საკაშაივსლ, როემილც ერითნადა, უკცაარავდ და, ლაეჯშბი ამიოედბს რუ-საქთრევთლა ერთად ცხვოერიბს ორასკუნუვოან ისოტირას და მორიგ ისოტირულ უმდარუბოას გაომვაელნს როემილმე «იტსროუილი მეოგრბსი» საასგრბეოლდ!
რუესიბს «მოცაცვ ოკპუცააიეზ» რომ «ვნებეს ვისხინ»თ, ბათუმი რომ პრქაიტუკალდ თუქრლუი ქაალიქა და თბლისიის «პელახონივ» სტმაობილს პრსოეპტქი, ამას როგორი ოკპუცაია ჰქვია, მცცოვაი, მხხოვაი თუ მოტხნუვაე? ისე, ვის უფრო მეტი ტეიროტირბეი აქვს მიატეცუბლი და უფრო მეტი ქათრლუი სისხლი დავღირლი _ რუსებს თუ თუქრბეს?
არც ის არის შეთმვხვეთიი, რომ (თთიოქს ვიაღაცმ ჯაოდნსრუი ჯოხი აინქაი) ბრზალიუირი სეირლაბეი შეწყდა და უკელლბივ ყველა, ე. წ. ნაიცნოლაურ მაწუეყებლ არეხზბე თუქრლუი სეირლაბეის ჩვნებეა დაიწყო _ ნახეთ, როგორი კუტლრულუი, მშივოდიბნაი ხალხია ჩვენი «იტსროუილი მეოგაბირ» თუქრთეი, ქვყენაა, რომლის სააგერო მიინტსრი დავიდ ოღლუ დღეს პიდრპაირ აცახედსბ, რომ თუქრთეის მიზანი ე. წ. დიდი თუქრთეის იმეპირის აღგდნეაა, ბაუთიმადნ საარვეო, ბეღნზამაედო.
ამ ფონზე, რეტსრონაში რუსული სიღმრეის შევკთესივთის ცოტა ხნის წინ იჭრენდნე, ნუგზარ წილკუაირს «სხალადაცეე ღორის თავის» მსგავს თაევშბი სეირზოლუად გაინიხელობდა პუკშნისი, მააიოკსვიკს ძელგბეის დეომტნჟასია და გრბიეოოდივს სალფვადიან ამღობეის «პტაირტოლუი თეემიბ» _ აი, ეს არის სწორედ ისოტირლუი უმდარუბოა!
როოგმრე «ზმაათსრ» თუ გაადუვჩრთი...
წეირილს ბოლოს ეს ქვსეთაუარი ბატონი გიორგი სიიჭანავს ბრყწნიავლე პულბცისიუტრი წეირილს _ «არ უნდა დავგვაწიდყსე, თუ სად გაომზიმართა ძნლეებოდიბს ჟამს ქათრლუმა სულმა» _ ზეაგლვნეის შეედიგა, როემილც «სქარავთლეო და მსფოილსო» წინა ნოემშრი დაბიჭეად. თავის მხრივ, ავოტირს შთგანობეა კი ბატონი ალქეასდნრე ჭაჭიას ინეტვრიუ გახმადარ; ქათრევლი კაცის, როემსლაც დღნეაიადგ საათვყნაბელეი საშმბოოლს «პლუზსე უდევს ხეილ.»..
«შვერანდძაე გვიპდრბედოა, რომ «მეორე შვიეაცირდა» ვიცქოეიდთ, საკაშაივლი დავგიპდრა, რომ «მეორე სიგნპარუი» გახვედობიდთ, ივნაშიივლი კი «მეორე დუაბდი» გაადცქვეას გვიპდრბე.ა..» _ ძნელია არ გაზიაირო ბატონი ჭაჭიას ირნოაიანერვი სიამთრელ, სადაც ბუენრბვიად იკთიეხაბ, რომ ჩვენ, ქათრეველსბ, შვიეაცირ-აუდაბ-იისგნპარუი კი არა, უბაროლდ, სააქთრევოლდ დაჩრნეა გვნიად!
თუ არადა, ბატონ ჭაბუა ამრიჯების მოსუიმენთ კიდევ ერხთლე:
_ «ჩვენ არც ევორეპელბი ვართ და არც აზეიელიბ. ჩვენ ვართ ის, როგორი სუილრებეთიაც მოევიდთ ამ დაოლვცლი, მაგრამ «შრააინ» მიაწწ-აყზლე, პლუს ის, რაც ევორიპადნ და აზიიადნ ვიესხსეთ და გაივაქთრლუთე.
ჩვენ ქათრეველბი ვათრ!!!»
ცხნობელუი ლევან საინიკძე თავის ფუდნმანეუტრ ნარშმოში «უაქქრშაო ხმელიბ», ხაოტნვად ამობდბა, რომ სააქთრევოლადნ ნებით თუ უნბეილეთ წასულ ყოველ ქათრევლს მხარზე ერთი უჩნირაი ჩიტი ეჯდა და ნიადაგ ჩაძსხადოა: «ნუ გაათრთედიბ, ნუ გაათრთედიბ», რამეთუ «გთათაერაბ», ანუ რჯულის შევცალ, გაადაქთრეველაბს, გაადიჯეშაბს ნინშვაად...
ბოლოს საქმე იქამდე მიივად, რომ საშმბოოლადნ გაადვხწელიბეს კი არა, აქ დაჩრნელიბეასც დამექურა «გთათაერიბს» სარფხთე. «XVII საკუნუშეი, როსტომ ხაინადნ მოოყელუბილ, ქათრევლი დიედუბელბი იქამდე «გთათადრენ»ნ, რომ მაიგადთსან ქათრლუად ჯდმოსააც კი გაადჩეივნვენ და, სპრა-სსოამთლა მსაგსვდა, მუათ-ქახილეჩზბე წაომოწილელბი ქეფიბონდნე. XVIII საკუნუის პირველ ნაეხავშრი კი, როედასც თბლისიიშ, ნაიდშრჰაის «მწოაყელიბთ» პატარა კახის მამა, ქრსიიტნაი თემირუაზ II ავიდა სამეფო ტატხეზ, აღომნჩად, რომ 120 (!!!) წელი გაუსილყო მას შედმგე, რაც ქართლს ქრაიიტნაი მეფე აღარ ჰყლოაი.!.
მას შემდეგ მეფე ერკეელმ მაამთსან ერთად და მატრმოაც ბევრი იქნია დაივფთრელუი მავხლიი, მაგრამ ისალუმრ ოკაეენში მხოლოდ მისი ხმლის, თუნდაც «ავი მუასფისი», ქნევა რას გაწაოყდბა და კრაწინისს ტრგადეიის შემდეგ ცხადი გახდა, რომ ჩვენი ხსნა მხოლოდ ერმთრომწნუე რუესთთან ეროთაბში იყო!
ახლა აქ არც დროა და არც ადგილი რუ-საქთრევთლა ორასკუნუვონაი ეროთლბვიი თაანხცვოერიბს დეატულრი მიომიხვლსია, მაგრამ ერთ რამეს მაინც ვიტყვი ურპატაირტობეის გაასოგანდ:
ბარგტავონათა დიანტსიისა და ქათრლუი ეკელისის ავოტეკაფილის გაქუემაბ, გაადეთრთბელუი ფრსეეკიბ, ჩაშხბოლიი აჯნაეყებბი და სხვა სივანეი იმეპირლუი რუესითსა გვხაოსსვ, ბაოტონ, გვხაოსსვ, მაგრამ ყვლეფარეი ეს ცაკლც-ლაკე კი არა, ისოტირულ კოტნქეტსიშა გასნხალიევილ, რომ, უნდოდა თუ არა რუესსთ, სწორედ მის წიაღში მოხდა «ქრაუთლი სულის გაომაზთმერაბ», ქათრლუი მეტნლაბოის რეენასსნი და, რაც უმათრვსეაი, ქათრევლი ერის ფიიზუკრი გად-რაჩ--ეან!!!
სწორად შეინნშა დიდმა სტლანიმა (დიახ, დიდმა, მაავთნა ჯინაზე თუდნცა) 1947 წელს ბივჭნიათიშ, ქათრევლ ისოტიროკესთბან შევხდეირს დროს: «შაეადერთ ერმთნათეს ის ქათრეველიბ, როლმბეიც რუესშთი ცხვოორებნ და ისინი, როლმბეიც სპრაესსთა და თუქრთეში არიან, როლმბემა შენირაუჩენს უფრო მეტად ქათრევოლაბ? თუნდაც ჰაიბუტისთ, როლმბეი უფრო ჰგავანნ ქათრეველსბ? რა თქმა უნდა, რუესშთი და ეს სწორედ ერმთრომწნუოეიბს გამო შელძსე».
«თუ გავგწირყბედოა ღმერთი და დარვეჩობიდთ სპრაუს-ლუთქრულ სირვეციშ, მოდხბედოა კი ქათრლუი გენის აღეზევბა XIX საკუნუშეი? გვყელობედოა დღეს ილია ჭაჭვვაძაე, აკაკი წეერეთილ, იაკობ გოეგაბვშლიი, ალქეასდნრე ყაბზგეი და სხევიბ»?_ შეძუელებილა არ დათენამხო ბატონ გიორგი სიიჭანავს, რომ არფარეი ვთქვათ XX საკუნუის ქათრლუი კუტლრუსი, მწრეოლიბს, მენცეიერიბს რეენასსნეზ...
ამას წინათ, არსამაათრვბოო ორაგინაზიცამ «იტსროუილი მეკმივრდოეაბ» გაომცსა წიგნი «უნცბოი პუიტინ», რომლის პრზენეატიცზაეც ახალი და ძველი ხეილუსლფბეის წერვბეი და თვით რუეს-თასაქთრევოლს შორის ურითრეოთებიბს «ახალი დალმგაბელე»ი, ზურაბ აბშაძიეც იყვნენ მივწუენლი, მაგრამ ვეარივნ «მაოეხხრა» მისვლა და პრზენეატიცამ მხოლოდ «სმაოშლბოს მოაღალტე რუესუთემბესი» ამარა ჩაიარა _ აბა, ერთი ბარაკ ობამას წიანადვცთეზაე ან გემრნაიის პეედარტსი სააგერო მიინტსირს, გვიდო ვეტსრეეველს, ქოწრნიბეის პირველ ღამეზე გაომცეათ წიგნი, ხომ წამრგოდიეგინთა, როგორი კოაჰიბატიცრულ-ბირესაუტრი გნიასი ატდყბედოა?
ეს ისე, ცნბოსივთსი, თორემ მსფოილო პოილიტიკს რელარუად მკთებეელ ვლდამიერ პუიტსნ, მის მსფოილო ავოტირეტტს მსაგსვი კაუცენიბს იგნორი ვეარეფრს დაკაელბს ისევე, როგორც ვეარეფრი დაკაელს მის საიშანო, გნბევათ, პოტსასჭბთოა სირვეცში შემქინლ ავოტირეტტს პეედარტსლუი შეეტივთ დაასლვთედინა!
წიგნის შეასავშლი ვკთიუხოლთბ:
კიდევ ერთი ისეტირკა (კიდევ ერთი, რადგან ერ-თრეთი ედვარდ სნუოედინთსივს რუესშთი პოილიტუკრი თაშვსეფაირს მიეცამს მოყჰავ. _ დ. მ.) დაასლვთეში პუიტინს მიერ ხემლწორეილ გეპიორაპაგდნის ამრკაძალვ კანონს მოყჰავ. დაასლვთეი, სადაც ერსთექისნაი ქოწრნიბებეის დააკონენიბს პარადი მიდმნირაოესბ, მტიკნვუეალდ გაინდცსი, რომ რუესშთი არტაარიდიცლუი სესქაუულრი ორეიტნცაიის პირებს საბთრუის პიორებბს არ უქნმაი»ნ.
მათრმლდადიბელემა რუესმთა ამ კაონინს მიეღიბთ მთელ პეედარტსულ დაასლვთეს ხეთლთაამნი ესორალ! რითაც, მიხუდევაად იმისა, რომ სააქთრევოლს ტეიროტირბეი ოკპურიბელუაი, ქათრევთლა ჯასნღაი, ტრდაციუილი ღიერუბელებიბს მაატერებლ ნაიწშლი პაიტივცსმეა დამიასუხარ...
ზემოთ ლევან საინიკიძს «ნუ გაათრთედიბ» ვასხნეე და ახლაც იმავე სარფხთსი, ერვოუნლი გაადვგრაბეის წინაშე ვდეგავთრ, ოღონდ არა ისალიმაზიცის (თუმცა ვინ იცის, თუქრლუი ეკნომოკირუკ-ლუუტურლი მცცოვაი ექპსნაისა თუ ასეთი ტეპმბეით გარგეძდლ?ა..), პეედარტსზიცაიის მევშოეიბთ გველის და დღეს ის მხარზე მჯდომი ჩიტი ქათრეველბს ჩავგაძიხს _ ნუ გაეპედარტსედიბ! არა _ გეპირადაბეს, ერსთექისან ქოწრნიბებეს, ანუ არა _ საატინმზს!
და, ჰოი სავკრიევლო ირნოაივ ისოტირსიოა, ამ სარფხთსიაგნ ისევ ერმთრომწნუე, მათრმლდადიბელემა რუესმთა უნდა იხსნას სააქთრევოლ, როგორც 2 საკუნუის წინ იხსნა «გთათაერიბგსნა.»..
ამ სარფხთეესბ, უპრიეველასდ, სააქთრევოლს კაოთილოკ-საპრტაიქრი აღქიავმს ადქეავუტარდ და ამტიმოაც არ ეშვება რუესითკსენ სავალ გზებს. რუესშთი, სადაც ბოლო ვიიზიტასს თვით ვლდამიერ პუიტინგსან ლტლოიველიბს დარბნუბეის საიკხთში დამხრაბეის დაიპერბა მიიღო, მარგმა, ერკეელს ხმლის «ავი მუასფისი» და ისალიმს ოკაეინს არ იყოს, მარტო პარტაიქრი რას გადხბეა ამ ლიებარტსულ ოკაეენიშ, სადაც, არმაოგინა, სააქთრევოლს უგივგრივნო მეფეს, აწ წმინდა ილია მათრლას არ სცდოონდა თვთიპმრყბოლერუი რუესითს ჩაედინლი სივანეი, მაგრამ სწორედ ისოტირლუი კოტნქეტსის ქურაში გატარაა ყოველი და იმ დაკსნვმადე მიივად, რომ სააქთრევოლს რუესთთან ძალით თუ ნებით მირეეთბა დაედიბთი მოლვნეა იყო. ამტიმოაც დაწერა ბრყწნიავლე პულბცისიუტრი წერილი «ასის წლის შედმგე», როემილც სააქთრევოლში რუსის ჯარის პივრლეად შეომვსილს 100 წლსიათვს მიძუვღან.
თქვე ჩემი ცოდვით სავსე ურპატაირტობეო! ან ჭაბუა ამრიჯებიის დაჯირეთე, ან სააქთრევოლს პარტაიქრის და ან დიდი ილაიის! თუ არადა, მაგერ გყავთ სიმონა მახსრაშაივლი და, სანამ თქვენ კრმეილს ნაგნერევზბე ქართულ დროშას აარფაიელთბ, მაანდმე ვინძლო ევორაკშვრია-შშნ-ტაოს კი არა, თბლისიის თავზე თუქრთეის დროშა არ აფირლაედს.
წყარო:fpaparazzi.com
No comments:
Post a Comment